Rivstarta din marknadsföring efter sommaren med influencer marketing

Sommarmånaderna brukar vara de lugnaste för e-handlare inom de flesta branscher. När hösten sedan är i antågande och handeln ökar, är det viktigt att ditt varumärke syns för just din målgrupp. Ett av de bästa och mest kostnadseffektiva sätten att nå ut till rätt målgrupp på är genom influencer marketing.

Det finns idag en uppsjö av olika marknadsföringskanaler att nå ut med ditt varumärke på. Samtliga har både sina för- och nackdelar.

Traditionell annonsering är ofta kostsamt och det kan vara svårt att nå ut till just din målgrupp i stor skala, utan att din marknadsföringsbudget äter upp för mycket av marginalerna.

När du vill prickskjuta på en specifik målgrupp och synas på många ställen samtidigt så är Influencer Marketing en svårslagen metod. Särskilt när du väljer att outsourca tjänsten till ett företag med specialkompetens inom just micro influencers.

Vad vinner du på att outsourca influencer marketing med fokus på micro influencers?

Micro influencers kallas de influencers vars instagramkonton typiskt har mellan ca 1 000 och 15 000 följare. Istället för ett ge en monetär ersättning för ett samarbete, kan du skapa många samarbeten i utbyte mot produkter ur ditt sortiment. Genom att ingå samarbete med influencers inom just din målgrupp, vars följare har ett uttryckt intresse för den typ av produkter du säljer, har du nu möjligheten att skapa ett stort antal samarbeten och samtidigt behålla goda marginaler.

Du kan nå ut till tusentals människor på kort tid och samtidigt få en jämn exponering i takt med att nya samarbeten skapas fortlöpande.

Precis som att outsourca kundtjänst är en kostnadseffektiv lösning för e-handlare, så kan du även outsourca influencer marketing. Med ett bra outsourcingföretag får du tillgång till kvalificerad personal där du endast betalar ett timpris för utfört arbete. Det tillkommer inga extra avgifter. Ett sådant företag är OnlineFactory.

OnlineFactory är specialister inom både outsourcing av kundtjänst och influencer marketing, samt content management.

För att ge dig de bästa förutsättningarna när du ska marknadsföra ditt varumärke så skräddarsyr vi en lösning som passar just dig. Vår personal kan ta hand om hela biten från att sourca och bygga upp en databas med influencers inom din målgrupp, till att sköta hela kontakten från outreach till deal-making och senare uppföljning.

Du är varmt välkommen att boka in ett förutsättningslöst möte där vi ser över möjligheterna för din verksamhet.

Besök oss på www.onlinefactory.se eller skicka ett mail direkt till info@onlinefactory.se.

 

Om företaget

OnlineFactory är specialiserade på outsourcinglösningar för svenska e-handlare.Vi har prisvärda lösningar för att öka din globala konkurrenskraft inom kundtjänst, influencer marketing och content management.

www.onlinefactory.se
info@onlinefactory.se

Företagssida: https://www.ehandel.se/author/onlinefactory

Webbplats: http://www.onlinefactory.se