Sponsrat Innehåll

Så enkelt outsourcar du din kundtjänst - steg för steg

outsourca kundtjänst
Nu när outsourcing blir allt vanligare är det många e-handlare som frågar sig hur det egentligen går till i praktiken. Lyckligtvis är det enklare än du tror. Följ med nedan så får du se själv hur enkelt det är att outsourca kundtjänst!

Oavsett om du är en större eller mindre aktör på marknaden så finns det oändligt med fördelar med att outsourca kundtjänst. Det är en flexibel lösning som både sparar dig pengar och gör det enkelt att snabbt skala upp - eller ner - din verksamhet.

Att outsourca kundtjänst är lättare än du tror. Du behöver inte skriva några krångliga avtal, lära dig nya system eller lägga mer tid på utbildning än du hade gjort med lokalt anställd personal på plats.

Hitta rätt partner

Först behöver du hitta ett outsourcingföretag som du kan känna tillit för. Det lättaste sättet att göra det på är att kolla deras referenser. Känner du igen några av företagen de jobbar med? Har de långvariga kundrelationer? Vilka omdömen får de från sina kunder?

Så här enkelt går det till i tre steg när du väljer att outsourca med OnlineFactory:

Steg 1: Boka ett möte

När du ska outsourca kundtjänst får du en skräddarsydd lösning anpassad till just din verksamhet. Kontakta företaget för ett möte där du får berätta mer om din verksamhet och ditt behov. Du kommer att få ett konkret lösnings- och avtalsförslag utan krusiduller.

Steg 2: Rekrytering

Med ditt skräddarsydda upplägg redo är det nu dags att dra igång. För att hålla hög kvalitet på vår personal så arbetar vi med dedikerade agenter som har rekryterats utifrån ditt behov. Du välkomnas sedermera att vara involverad i rekryteringsprocessen för att säkerställa att vi väljer rätt kandidat. Du har alltid sista ordet och bestämmer vem som ska representera din verksamhet.

Det är viktigt för oss att din outsourcade personal ska kännas som en förlängning av din verksamhet och att de jobbar direkt för dig. Så vill vi även att kundtjänstagenterna själva känner; att de jobbar direkt för dig.

Steg 3: Uppstart

När vi har rätt person på plats kommer din nya kundtjänstagent, under uppsyn av vår svenska operations manager, tränas för att sköta din kundtjänst. Sedan är det bara att börja!

Du behöver inte oroa dig för att lära dig nya system och göra förändringar i din verksamhet bara för att du outsourcar din kundtjänst. Vi har inga egna system som vi jobbar i, utan vi arbetar alltid i kundens system. Om behov finns så kan en säker VPN-anslutning till ert online-system upprättas.

 

Ja, svårare än så är det inte. Att outsourca kundtjänst år 2021 är tack vare modern teknik lättare än någonsin. Dessutom tar vi på OnlineFactory hand om den största delen av processen åt dig.

Det ingår!