Så lyckas din nätbutik att sälja presenter på nätet

Att sälja presenter på nätet kräver mer trygghet när det gäller leverans, retur och möjlighet till byte. Vår guide från Bring Research ger dig insikterna du behöver för att din nätbutik ska uppfattas som trygg.

Bring arbetar med löpande konsumentundersökningar för att hjälpa svenska nätbutiker att få insikt i vad som är viktigast för konsumenterna idag. Snart är högtidernas säsong här och då är det alltfler som handlar presenter till andra.

Hård konkurrens
Men konkurrensen är hård och det är många nätbutiker som slåss om kunderna. Hur säkerställer du att kunderna hittar till just din nätbutik? Och varför väljer de att genomföra köpet just hos dig och inte i en annan nätbutik?

Använd vår guide om insikter kring presentköp och få med en checklista på vad du bör tänka på
Guiden tar dig igenom allt som 3000 nätkunder har sagt är viktigt när de köper presenter på nätet. Om din marknad finns i flera skandinaviska länder kommer du att tycka att skillnaderna mellan de olika länderna är extra intressant.

Du får också tillgång till en checklista för att se om du uppfyller alla kriterier för att din nätbutik ska uppfattas som trygg.

Ladda hem vår guide här! 

Detta är Bring Research
En återkommande undersökning bland ett representativt urval av skandinaviska nätkunder

  • Bring Research tas fram i samarbete med analysföretagen Ipsos och Opinion
  • Guiden för presentköp är baserad på tre undersökningar som genomfördes det fjärde kvartalet 2021, och första kvartalet 2022