Branschveteran ska ge Netonnet ett lyft: ”Stora möjligheter”

"Stor kännedom om den norska marknaden".

Netonnet må vara en stor spelare på den svenska marknaden. Men i Norge, där e-handlaren huserat sedan 2006, ser man sig fortfarande som en utmanare. Något hemelektronikkedjan vill ändra på och nu stärker man upp sin satsning på den norska marknaden med en branschveteran.

I augusti kliver Trygve Hillesland in som som ny Managing Director Norway för Netonnet.

Annons

Efter mer än 20 år i branschen ser jag fortsatt stora möjligheter – speciellt inom kombinationen e-handel och fysisk handel, ett område där Netonnet verkligen är den främsta ledaren idag, säger Hillesland och fortsätter:

Det är just i skärningspunkten mellan nutid och framtid som vi hittar de bästa och mest kundvänliga retailkoncepten och det är just här som Netonnet har en ledande marknadsposition.

Norsk erfarenhet

Trygve Hillesland har sedan tidigare över 20 års erfarenhet från hemelektronikbranschen. Bland annat från liknande roller för Elgigantens systerkedjor i Norge och Finland, Elkjøp och Gigantti.

Vi ska fortsätta vår tillväxtresa i Norge, samtidigt som vi ska vidareutveckla vår ledande position som utmanare. Trygve Hillesland har stor kännedom om såväl hemelektronikbranschen som om den norska marknaden. Trygve blir med sin erfarenhet, kompetens och starka drivkraft ett viktigt tillskott, både i Netonnets ledningsgrupp och för att leda vår fortsatta expansion i Norge, säger Susanne Holmström, vd för Netonnet.

Sedan ett år tillbaka är Netonnet en del av norska Komplett Group och Jaan Ivar Semlitsch, koncernens vd, ser positivt på förstärkningen.

Varumärket Netonnet har en fin position att utgå från och stor potential på den norska marknaden. Jag är mycket glad att Trygve Hillesland, med all sin erfarenhet, tillsammans med övriga teamet fortsätta det viktiga arbetet med att förflytta Netonnets norska varumärke och affär framåt, säger han i en kommentar.

Annons