Sponsrat Innehåll

Bring & e-handlarna skapar magi med mystery boxes

Bring förvandlar under en period sina paketboxar till magiska ”mystery boxes” – och skapar samtidigt engagemang, synlighet och affärsvärde för sina e-handelskunder.

Det är något magiskt med att hämta ett paket. Den där förväntan, pirret – vad väntar bakom luckan? I höst har Bring tagit den känslan till nästa nivå med kampanjen Lyckan i Luckan, där utvalda paketboxar i Stockholm förvandlats till så kallade “mystery boxes”.

Bakom någon av Brings gröna paketboxar kan en vinst gömma sig. Men bara under kampanjperioden – och endast för den som har Bring-appen. När en ny vinst släpps, får alla som har appen ett meddelande och sen är det först till kvarn som gäller.

Kampanjen är ett samarbete mellan Bring och XXL, Boozt och Elgiganten.

Vad lockade e-handlarna?

Bring har haft ett starkt samarbete med XXL, Elgiganten och Boozt i många år.

”Därför känns det extra roligt att de är med och testar detta pilotprojekt – vi hoppas på succé!” säger Jacob Aagaard, säljdirektör på Bring.

“Det är jättekul att delta då Brings paketboxar fungerar väldigt bra och kommer bli alltmer populära framöver,” säger Rasmus Åhrberg, Nordic Logistics Manager E-commerce på XXL.

För Elgiganten var det en självklarhet att vara med:

“Vi älskar initiativ som skapar värde både för kunden och leverantören. Det här är ett underhållande och effektivt sätt att sprida kännedom om alla de ‘gröna luckor’ som finns där ute,” säger Mikaela Bäckius, Marketing Operations Manager på Elgiganten.

På Boozt tyckte de att idén lät fantastisk:

”Det väcker glädje, bygger en verklig kontakt – och är en perfekt anledning till att samarbeta som partners,” säger Nelly Ost, Commercial Project Lead, på Boozt. ”Vi är glada över att vara en del av en kampanj som ger något tillbaka till kunderna och firar glädjen i vardagens små överraskningar.”

Mer än en leveranspartner

För alla tre är Bring mer än bara en leveranspartner:

“Vi känner Bring väl och tillsammans har vi en historia att alltid utveckla varandra för att ge våra gemensamma kunder en så bra upplevelse som möjligt,” berättar Rasmus Åhrberg.

”För oss bidrar Bring med snabba leveranser, flexibla leveransalternativ, bra täckning samt goda omdömen. De är en viktig del av vår logistiklösning,” säger Kennet Skoogh, Direct Distribution Operations Manager på Elgiganten.

”Brings omfattande nätverk av paketboxar och breda tjänsteutbud stärker vårt löfte om bekvämlighet, snabbhet och valfrihet – tre grundpelare i vår strävan att leverera den bästa kundupplevelsen,” säger Nelly Ost.

Kampanjen syns i sociala medier, digitala utomhusformat, radio och genom influencersamarbeten.

För Brings kunder handlar detta om att förknippas med att förverkliga människors önskningar. Och för Bring är det ett sätt att visa värdet av att vara en leveranspartner som tänker nytt.

“Vi vill att våra paketboxar ska vara mer än bara en leveransplats – de ska vara en upplevelse,” säger Gisela Björkgren, marknadsansvarig hos Bring och kampanjansvarig för Lyckan i Luckan.

Lyckan i Luckan börjar i Stockholm men planen är att skapa magi i fler städer i Sverige framöver. Stay tuned…

Vill du också skapa magi med dina leveranser?
Klicka här för att bli kund hos Bring.