Bring växlar upp sin e-handelssatsning och etablerar nu ett eget nätverk för paketutlämning i Sverige. Totalt ska det bli 1700 paketombud över hela landet, från norr till söder.
Satsningen på det svenska ombudsnätverket innebär att vi nu kan erbjuda våra kunder en bättre och mer solid logistikuppsättning med snabba ledtider från order till leverans. Vi vet att närhet och valfrihet är viktiga faktorer för våra kunder och den här satsningen positionerar oss som en ännu starkare och bättre leverantör för både konsumenter och nätbutiker, säger Per Öhagen, koncerndirektör i Posten Norge som leder Brings e-handelssatsning i Norden.
Etableringen är redan igång och väntas stå klar redan i mars. Logistikjätten ska nå 3000 ombud i Norden inom två år och lyckas man med målsättningen innebär det att det nordiska nätverket kommer att innehålla 8000 utlämningsställen.
"Nätkunder har stora förväntningar"
Bring ska även uppdatera sin digitala lösning med ett enkelt användargränssnitt i vilket privatkunderna kommer att kunna hantera och spåra sina paket under hela leveransresan.
Dagens nätkunder har stora förväntningar på sin leverans. De vill ha snabba, gröna leveranser och valmöjligheter när det kommer till leveransen och därtill information på vägen – till ett bra pris. Därmed blir vår innovationskraft och förmåga att utveckla tjänster som ligger i linje med kundernas önskemål helt avgörande. Bring ska bli bäst på hemleveranser i Norden, tidsfönsterna för leveranserna ska bli fler, mer precisa och mer hållbara. Dessutom ska det digitala gränssnittet mot kunderna bli ännu bättre för att kunna ge den absolut bästa möjliga mottagarupplevelsen, säger Per Öhagen.