Search
Close this search box.
ANNONS

Butikskedjan fortsätter dissa Black Friday: “Tar avstånd”

Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

"Långvarig glädje".

ANNONS

Köpfesten är på flera håll redan i full gång. Black Week har blivit Black Month och kunderna lockas nu med nedsatta priser nästan överallt.

De kunder som besöker Naturkompaniet får dock inga lägre priser.

På Naturkompaniet tar vi avstånd från den köphysteri som präglar evenemang som Black Friday, Cyber ​​​​Monday och Singles Week. Snarare uppmuntrar vi våra kunder att utöva hållbar konsumtion genom att underhålla och reparera det de redan äger, innan de överväger att investera i något nytt, säger Trine Bekkhus från Naturkompaniet i ett pressutskick.

Trine Bekkhus ansvarar för företagets Green Week som tar plats 20 till 25 november, alltså under Black Week. Tilltaget är inte nytt utan något som Naturkompaniet kört de senaste åren. Green Week ska alltså fokusera på underhåll och reparation av produkter man redan äger.

Och när man väljer att köpa en ny produkt ska det inte vara en köp-och-släng-produkt, utan snarare en produkt som ger långvarig glädje, säger Trine Bekkhus.

Dela artikeln: