ANNONS

Byrån lanserar Gen Z advisory board – ska hjälpa varumärken nå ut på Tiktok

Från vänster: Daniel Backlund (Rodolfo), Fredrik Rinaldo (grundare av Merchsweden och TikTok-kreatör), Oliver Kastell (TikTok-kreatör)
ANNONS

Kreatörer bidrar med insikter och idéer för att nå den yngre målgruppen.

Kommunikationsbyrån Rodolfo, som i början av 2023 förvärvades av byrånätverket People People People, lanserar en ny satsning. Genom initiativet Gen Z advisory board ska byrån hjälpa företag och organisationer att maximera kommunikationen mot den yngre målgruppen.

Gen Z advisory board består av en grupp kreatörer, som nått dokumenterad framgång när det gäller att bygga varumärke och nå konvertering på sociala medier. Gruppen syfte är att erbjuda insikter, strategier och idéer, för att hjälpa företag och organisationer att nå ut till den yngre målgruppen i sociala medier, främst via Tiktok.

Det är ett rejält brus att tränga igenom för att nå ut med sitt innehåll mot den här målgruppen, men de som lyckas att nå ut på plattformarna där Gen Z hänger har en enorm uppsida att hämta. Genom att lansera detta initiativ så vill vi vara en bidragande effekt till att bygga fler framgångssagor på plattformarna, säger Daniel Backlund, Account director på Rodolfo, som står bakom initiativet Gen Z advisory board, i ett pressmeddelande.

Live nations Tiktok blir första uppdraget

I början av året inleddes det första projektet för kreatörsgruppen. De fick då i uppdrag att ta fram en innehållsstrategi för konsertarrangören Live nations Tiktok-kanal. Projektet leds av Fredrik Rinaldo, grundare av e-handeln Merchsweden, som till stor del använt Tiktok och Youtube för att stärka sin position och affär. Vid sin sida har han Tiktok-profilen och kreatören Oliver Kastell som genom engagerande innehåll nått över 400 000 följare på plattformen.

Vi tycker att det är oerhört kul att få vara en del av Gen Z advisory boards första case. Det är helt rätt tajming för oss då vi länge tittat på potentiella vägar ut på Tiktok för att ytterligare stärka oss och våra artister hos generation Z, säger Emilia Hådén, Senior marketing manager på Live nation, i en kommentar.

Sofie Magnusson
sofie@influens.se