Caia Cosmetics kammade hem D-Award: ”Ett praktexempel”

Tog emot priset på D-Congress i Göteborg.

Det stod mellan Maya Delorez, Sellpy och Caia Cosmetics när det skulle avgöras vem som har drivit den svenska e-handeln framåt mest det senaste året. Och det blev det snabbväxande skönhetsbolaget Caia Cosmetics som knep D-Award, som inrättades 2019 av Svensk Digital Handel.

Vi vill med D-Award uppmärksamma de svenska e-handelsföretag som bryter ny mark, som skapar kundupplevelser utöver det vanliga och som sätter svensk e-handel på den globala e-handelskartan. CAIA Cosmetics är definitivt värdiga vinnare av D-Award 2021, säger Svensk Digital Handels och juryns ordförande Malin Winbom.

Annons

Juryn bestod även av Linn Tagesson, medgrundare och Cheif Innovation & Sustainability Manager på Babyshop Group, Cathrin Folkesson, chef för e-handel, digitala kanaler & kundservice på Apotek Hjärtat, Hans Ohlsson, koncernchef på Ellos Group, Joakim Eskilsson, Head of Customer Service på H&M Group, Pauline Grindvall grundare av My Perfect Day, Anneli Kansbod, vd på Bemz, Ella Stemme, vd och grundare på SmartaSaker och Karin Johansson, vd på Svensk Handel.

Och de var mycket nöjda med vad de såg.

Ett praktexempel på hur en influencer kan bygga ett eget och starkt varumärke utifrån engagemang och lojalitet inom sitt community. Ett av Europas snabbast växande skönhetsbolag med hög vinstmarginal, löd juryns motivering.

För att kunna vinna D-Award krävs att företaget bland annat har "har varit mycket framgångsrikt internationellt och bidragit till att sätta svensk e-handel på den globala e-handelskartan". Men också att man har " utvecklat erbjudanden som genomsyrar alla företagets kanaler och som skapar en komplett kundupplevelse utöver det vanliga".

Annons