Caia plockar in nytt tech-verktyg – blir först ut i Norden

"Har 1577 varumärken och 68 000 nyanser".

Snart släpper Caia Cosmetics nya produkter, och i vanlig ordning låter företaget kunderna se produkterna innan lansering. Den här gången kommer man att släppa foundations och concealers, samt tillhörande sminkverktyg och dem kan man redan bekanta sig med i företagets webbshop.

LÄS ÄVEN: Influencern fälls för oklart Caia-inlägg – ”finns inget generellt krav”

Annons

Att hitta rätt nyans av sminkprodukter är dock inte det lättaste online, då färgerna ser oftast annorlunda ut på huden än på bilden. Men det har Caia tänkt på.

Vi har lagt ner väldigt mycket tid och energi på att göra research, för att kunna göra det så enkelt som möjligt för er att snabbt och enkelt kunna hitta er nyans av våra foundations, säger Bianca Ingrosso i en video på Instagram.

Företaget är nämligen först ut i Skandinavien med att erbjuda verktyget Findation vid val av nyans på sajten. Mer exakt väljer kunden, i en lång lista, sin nuvarande nyans av foundation eller concealer som direkt matchas med motsvarade nyansen hos Caia Cosmetics. Det rapporterar Influens.se.

Vi är först i hela Norden med att ha något som heter Findation, världens största databas med foundation-varumärken, fortsätter Bianca Ingrosso.

Findations koncept grundades 2012 i Australien och har idag en databas med information om 1577 varumärken med tillhörande 68 000 nyanser. Utanför Norden används verktyget av bland annat den internationella skönhetskedjan Sephora och varumärket Bare Minerals.

Annons