CDON Group kompletterar butikerna med blogginlägg

CDON Group satsar på recensioner och omdömen via bloggar på sina sajter. Koncernen har slutit ett avtal med Twingly eTrade, och som första steg lanseras det på Gymgrossisten, CDON och Lekmer. Det betyder att de nätbutikerna nu öppnar upp för bloggares recensioner och omdömen som deras kunder kan ta del av.



Med Twingly eTrade kan nätbutiker visa blogglänkar intill sina produkter. Något som gör att kunderna får möjlighet att ta del av bloggarnas omdömen och recensioner om varor de är intresserade av.

Modejätten Nelly.com, som också är en del av CDON Group, har använt sig av tjänsten sedan januari i år.



Annons

– Vi är mycket nöjda med utfallet på Nelly, där vi sedan tidigare använder Twinglys tjänster. Fitness, underhållning och barn är ämnen som många bloggare skriver om, och därför känns det spännande att nu implementera Twingly eTrade även på Gymgrossisten.se, CDON.com och Lekmer.se, säger Joakim Dymling, Online Marketing Manager CDON Group 


Ger ökad SEO och direktköp

Twingly grundades 2006 och används av e-handelssajter, medieföretag och mediebevakningstjänster i 16 olika länder runt om i världen. Tjänsten kopplar ihop företag med sociala medier och gör det även möjligt för bloggare att synas på några av Europas största sajter.

– Twingly eTrade innebär att kunder får tillgång till bloggares synpunkter och recensioner av produkter direkt på e-handelsplatsen. Vi vet att många e-handelskunder använder omdömen i sociala medier när det överväger köpbeslut, så på så vis kommer de att kunna få en bättre vägledning. Samtidigt uppmanar Twingly eTrade att fler bloggare länkar till produkterna vilket i sin tur ger ökat SEO och direktköp via bloggarnas läsare, säger Peter Bláha, VD på Twingly.


Twingly eTrade lanserades på Gymgrossisten under måndagen denna vecka, och lanseringen på övriga CDON-sajter kommer att ske inom de närmaste veckorna.

Källa: Press

Annons