CDON kör Singles Day i fyra dagar – rivstartar redan i morgon

"En av våra bästa dagar på året".

Det som en gång var Black Friday har numera utökats till en Black Week med erbjudanden under veckans alla dagar. Nu kommer de första signalerna på att Singles Day - som enligt våra siffror slog igenom på riktigt förra året - kan vara på väg att gå samma öde till mötes.

LÄS ÄVEN: Kraftig orderökning när Singles Day intog Sverige

Annons
Annons

I år planerar nämligen CDON, som har beskrivit sig själva som ett av företagen som var med och tog Black Friday till Sverige, att köra en Singles Day-kampanj som varar i fyra dagar. Köpfesten drar igång i morgon och kommer under fredagen och lördagen att bestå av "bra deals" på utvalda varor. På söndag och måndag utökas kampanjen till 11 procents rabatt på hela sortimentet, bortsett från enstaka produktkategorier. Under fredagen och lördagen är det alltså möjligt för konsumenterna att klicka hem varor till betydligt högre rabatter än 11 procent.

Eftersom Singles Day är på en måndag i år ville vi ge våra kunder chansen att i lugn och ro redan till helgen välja och vraka på vår sida och välja ut det de behöver. Erbjudandet är enkelt - smarta deals och 11 procent lägre priser på allt förutom datorer och mobiltelefoner. Vår styrka på Singles Day är vårt breda sortiment med över 7 miljoner artiklar. Det finns något för alla och det kan snabbt bli en stor besparing våra kunder gör inför julhandeln, säger Henrik Jarl. CMO på CDON, i ett pressmeddelande.

"Stolta över att ha format dagen"

Singles Day lanserades från början av det kinesiska e-handelsföretaget Alibaba, som förra året omsatte hela 280 miljarder svenska kronor under den aktuella dagen. Singles Day äger rum den 11 november varje år.

LÄS ÄVEN: E-handelsjättens Singles Day: Omsatte 280 miljarder kronor

CDON har även tidigare uppmärksammat den kinesiska e-handelsdagen, och på senare tid sett dagen växa i popularitet.

Singles Day har redan blivit en av våra bästa dagar på året och förra året var första gången vi erbjöd våra kunder 11 procent på hela sortimentet. Vi är stolta över att ha bidragit till att forma Singles Day till vad den är i Norden idag och att vi nu kan erbjuda konsumenter fler dagar än Black Friday att göra smarta julklappsdeals på, säger Henrik Jarl.

LÄS ÄVEN: Så möter e-handelsjätten Black Friday-kaoset: "Vi förstår oron"

Annons
Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!