CDON lanserar ny satsning: ”En hubb för e-handelsbranschen”

Vill stärka marknadsplatsen.

CDON fortsätter satsningen på sin marknadsplats och externa handlare. Nu lanserar företaget CDON Connect, ett nytt verktyg som med olika funktioner ska hjälpa handlarna att optimera sin försäljning på marknadsplatsen.

Vi vill bli en hubb för e-handelsbranschen i Norden och erbjuda marknadens främsta lösningar för våra drygt 1000 externa e-handlare. Idag har vi handlare med över 90 procent av sin omsättning via CDON Marketplace och bara under fjärde kvartalet 2019 växte de externa handlarnas försäljning med hela 75 procent. CDON Connect kommer att ytterligare stötta och förbättra försäljningsprocesser framåt, säger Kristoffer Väliharju, vd på CDON.

Annons

"Bättre prestanda"

I det nya verktyget kommer e-handlarna bland annat att få enklare system för att hantera ordrar, se de mest sålda produkterna i realtid, prisjämförelser med andra handlare och möjlighet att sälja på CDON:s B2B-sajt. Tjänsten finns tillgänglig från och med mars.

Genom bättre integrationssystem, tillgång till nyckelfunktioner så som försäljningsrapporter och prisjämförelser gör CDON Connect det ännu smidigare att sälja via oss. Förutom ny funktionalitet erbjuder verktyget bättre prestanda för handlare. Det innebär att produktförändringar, prisjusteringar och lagersaldo kan uppdateras snabbt även vid tung belastning som under intensiva kampanjperioder, fortsätter Kristoffer Väliharju.

Annons