Cerveras tokiga miss – kunden gav svar på tal: ”Inte helt passande”

"Känns något ironiskt".

När de flesta ligger i sin solstol och njuter av semestern tänkte vi på redaktionen att vi ska lätta upp stämningen lite. Så vi frågade därför ett antal e-handlare om roliga händelser eller minnen som de har varit med om på jobbet.

En av dem som delat med sig är Cervera, som berättar att automation ibland kan ställa till med roliga och ibland lite opassande händelser.

Annons

LÄS ÄVEN: Cervera förvärvas av norsk koncern – ”vi är mycket nöjda”

Vi har en vägg där vi skriver ut roliga och härliga omdömen från våra kunder, säger Nic Staeger, e-handelschef på Cervera, till Ehandel.

En incident som företaget har sparat och hängt upp på sin vägg handlar om när Cerveras automatiska mejlutskick, som går ut några dagar efter genomfört köp, skickades ut till en kund som hade köpt två säkerhetsprodukter.

Tack för ditt köp från Cervera. Vi hoppas att du har hunnit använda dina nya produkter och vill gärna höra dina åsikter! Recensera ditt köp av brandfilt och brandsläckare, skrev företaget i sitt automatiserade mejl.

Och den kvicktänkta kunden serverade svar på tal:

Känns något ironiskt att ni hoppas att jag använt mina varor, jag har köpt en brandfilt och brandsläckare! Jag hoppas att jag aldrig kommer att behöva använda dem!

Även vid den bästa av avsikter går det alltså inte alltid riktigt som man tänkt sig.

Automation i all ära men att önska att kunder använder sin nyinköpta brandsläckare var inte helt passande, säger Nic Staeger.

Annons

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!