Chiquelle lanserar nytt varumärke för global expansion

"Kommer att kunna attrahera fler kunder internationellt".

Chiquelle lanserade nyligen både sin nya sajt och en AR-app. Nu sjösätter modeföretaget nästa nyhet, nämligen det sportigare märket Activewear. Det kommer att släppas både på Chiquelles befintliga hemsida, men också få en egen dedikerad sajt. Målet är att det nya varumärket ska ta Chiquelle vidare ut i världen.

Activewear kommer att lanseras och vara tillgängligt världen över, på alla marknader och i de butiker vi har för tillfället. Activewear kommer att vara ett avstamp för oss när vi börjar röra oss ut ytterligare i Europa och globalt. Vi kommer att kunna attrahera fler kunder internationellt genom våra activewear-sajter, berättar Pouya Boland, vd på Chiquelle, för Ehandel.

Annons
Annons

Det nya varumärket släpps nu på söndag, men har redan lockat fler än 20 000 följare i sociala medier, trots att man så här långt endast bjudit på små tjuvkikar.

LÄS MER: Chiquelle växlar upp – släpper ny hemsida och AR-app

Tanken är att Activewear ska nå en större målgrupp och inte bara vara ett varumärke för träningsentusiaster, utan även ses som ett livstilsmärke, då fitnesskläder är trendigt just nu. Det kommer även att användas tillsammans med den tidigare nämnda AR-appen.

Vi är fortfarande i ett väldigt tidigt skede, men vårt mål är att engagera och få våra kunder att interagera mer i AR-appen. Kanske kan det handla om att till exempel skapa en medvetenhet kring idrott och hälsa, berättar Pouya Boland.

 

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!