Circle K om satsningen med e-handlarna: ”I framkant”

"Handlar om att tillgodose behov".

Circle K har plötsligt blivit väldigt aktuella i e-handelsvärlden. Nyligen lanserade Kjell & Company en shop in shop på ett 20-tal bensinmackar och under måndagen släpptes nyheten att Willys lanserar sina Hämta-stationer på fyra Circle K-mackar.

I stort handlar det om att vi på Circle K vill göra det enklare för våra kunder. Så nu har vi möjligheten att erbjuda kunder som handlar på Willys.se att kunna hämta sin beställning på utvalda Circle K-stationer. Beställningarna levereras varje vardag till Willys mobila Hämta-skåp, placerade utanför fyra Circle K-stationer i Stockholmsområdet, säger Karin Halde, som jobbar med marknadsföring och kommunikation på Cirkle K, till Ehandel.

Annons

Är det här  en strategisk satsning på e-handel och i sådana fall varför?

Vi som företag gillar att ligga i framkant och ständigt vidareutveckla oss själva. För oss är det viktigt att kunna erbjuda våra kunder produkter och tjänster som gör det enkelt i vardagen. Det handlar om att tillgodose behov som går att lösa snabbt när man redan är ute och åker längs vägarna. Detta kan våra något vi löser på egen hand eller tillsammans med en extern stark aktör. Nu när vi lanserar detta samarbetet med Willys blir det enklare än någonsin att hämta veckans mathandling och samtidigt passa på att tanka eller tvätta bilen, eller köpa med något gott att äta på vägen hem.

Och visst kan det bli ännu mer e-handelsinslag och samarbeten hos Circle K framöver. Inte minst om satsningen tillsammans med Willys faller väl ut.

Vi har alltid mycket på gång och vi får se var detta samarbete med Willys tar vägen! Våra kunder kommer definitivt att få se mer spännanande satsningar och nya koncept hos oss framöver, säger Karin Halde.

Annons