Circle K rullar ut nästa e-handelssatsning: ”En svår ekvation”

Ansluter sig till populära appen.

Bensinmackskedjan Circle K har gjort en stor satsning på e-handeln. Nu utforskar man ännu längre in i cyberrymden och satsar på att minska matsvinn. Det ska ske genom samarbete med appen Too Good To Go.

Där kommer kunderna att kunna klicka hem mat som inte är pinfärsk, men fortfarande i väldigt gott skick - bokstavligt talat.

Annons

I en drömvärld skulle all mat som produceras hamna i magen, men det är en svår ekvation i vår värld där vi jobbar med färskt och butiksbakat varje dag. Genom detta samarbete får vi möjlighet att minska vårt matsvinn på station och det känns väldigt bra att ge kunderna ett nytt sätt att njuta av vår mat och dryck istället för att det blir till avfall. Det blir win-win för alla, säger Martin Stenbergs, Senior Category Manager Food på Circle K.

Så vad kommer kunderna att kunna klicka hem egentligen? Jo, en kasse till värde av 120, men endast betala 39 kronor. I kassen kan det finnas dagsfärska smörgåsar och fikabröd, samt dryck, godis, nötter och sallader.

Vår viktigaste uppgift på Too Good To Go är att finnas där mat går att räddas. Vi är väldigt glada över samarbetet med Circle K som ger oss möjlighet att nå och inspirera maträddare över hela landet så att vi tillsammans kan minska matsvinnet, säger Sofia Edholm, Country Manager på Too Good To Go.

Samarbetet med Too Good To Go tar sitt avstamp på tio stationer i Sverige, men kommer att utökas över tid.

De som sköter premiären är: Norrköping Karusellen, Norrköping Ingelsta, Katrineholm, Skidbacken Örnsköldsvik, Umeå Sandåkern, Umeå Holmsund, Carlshem Umeå, Lund Magristratsvägen, Malmö Midhem och Malmö Bellevue.

Annons