Clas Ohlson hoppar på trenden med egen twist: ”Det är unikt”

Ska ge kunderna råd och hjälp på distans.

Medan vi uppmanas att hålla oss borta från butiker behöver handlarna hitta nya vägar att interagera med sina kunder. En av lösningarna är videosamtal, som redan anammats av flera aktörer. Nu hoppar Clas Ohlson också på tåget men med en egen twist på sin nya tjänst, Videohjälp med Clas.

Här ska nämligen kunderna få prata med specialister på kedjans egna verkstäder, vid huvudkontoret i Insjön, och få och råd och hjälp med tekniska prylar i hemmet.

Annons

Det kan handla om allt från att byta en bläckpatron till att fixa en krånglande textiltvättmaskin. Med video får vi helt andra möjligheter att guida kunderna. Många problem kan lösas enkelt på distans och med videosamtal behöver heller inte kunderna besöka en butik om de inte vill, säger Per Dahler, kundservicechef på Clas Ohlson, i ett pressmeddelande.

Videosamtalet bokas online och tjänsten kommer att lanseras i Sverige, Norge och Finland.

Vi har de mest utvecklade egna verkstäderna på marknaden. Det är unikt att kunden kan prata direkt med dem som även lagar kundernas produkter. Vi reparerar själva alla våra produkter under eget varumärke och verkstäderna är en viktig del i hur hjälper våra kunder att leva mer hållbart, säger Per Dahler.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!