Cocopanda på rekordjakt – ska öka minst 30 procent

Ger bort produkter för över 3 miljoner kronor som gåvor.

I fjol slog Cocopanda försäljningsrekord under årets största handelsfest Black Friday. Totalt för hela Brandsdal Group, som står bakom Cocopanda, sålde bolaget 180 000 produkter under Black Friday-dagen förra året.

Vi har nått ett nytt rekord med en tillväxt på 20 procent, jämfört med det 2018 som också var ett rekordår, berättade Lene Johansen, försäljnings- och marknadschef på Brandsdal Group, för Ehandel då.

Annons

LÄS ÄVEN: De sålde 180 000 produkter på Black Friday: ”Ett nytt rekord”

I år har Cocopanda inte sänkt ribban direkt, snarare tvärtom. Bolaget avslöjar att man förväntar sig en försäljningsökning med minst 30 procent under Black Friday, jämfört med förra året.

Vi jobbar tätt med våra leverantörer och i år har våra leverantörer gett oss produkter för över 3 miljoner som vi ska dela ut till våra kunder. När de uppfyller kraven för dessa som kan vara att de till exempel ska köpa ett visst antal produkter eller för en viss summa från ett märke, säger Sara Åström, Digital Marketing Manager på Cocopanda.se, till Ehandel.

Detta är något vi ser att våra kunder verkligen uppskattar. Vi kommer även att sända live genom hela veckan så här kommer det massa spännande inlägg, och så kommer vi att dela ut massor av fina vinster varje dag.

Annons