"Ett starkt kvitto".
Det svänger i byråvärlden, inte minst hos Syncro Group. Nu meddelar dotterbolaget Cube att man ingått avtal med "en etablerad postorderkoncern i Europa". Vilket bolag det rör sig om avslöjas inte i pressmeddelandet. Däremot skriver Cube att koncernen har 21 egna varumärken och är verksamt på 11 europeiska marknader.
Vi är mycket glada för det stora förtroende vi fått. Det är ett starkt kvitto på hur vår affärsverksamhet mellan bolagen kopplas samman, från Cubes kreativa och strategiska byråverksamhet till Collabs plattform som vi använder för alla våra kampanjer och som kommer möjliggöra en internationell skalbarhet. Något som ligger helt i linje med hur vi utvecklat vårt globala erbjudande, säger Denise Mehta, Head of Brand Solutions på Cube.
LÄS ÄVEN: Efter skiftet i toppen – bolaget nylanseras: ”Räknar med aktiveringar för 100 miljoner”
Koncernen ska ha valt ut Cube till sin strategiska och kreativa partner, när man nu vill nylansera ett av sin varumärken som verkar inom B2C-segmentet.
Uppdraget sträcker sig över hela Cubes byråerbjudande och inkluderar strategisk rådgivning kring digitalisering, design av hemsida, varumärkesstrategi samt distribution genom annonsering och influencer marketing.
Partnerskapets inleds under årets fjärde kvartal och förväntas löpa under det första halvåret av 2023.