Cyber Monday är inte död: Dubblade jämfört med i fjol

Kunderna har inte tröttnat.

Betalbolaget Collector har nu summerat Black Week och även gårdagens Cyber Monday. Veckan som helhet ökade med hela 98 procent. Mer intressant kan dock vara att Collector även såg en volymtillväxt med 83 procent för Black Friday, alltså en högre ökning under fredagen än vad andra aktörer rapporterat.

Tidigare år har Black Friday varit i fokus men trenden de senaste åren har gått mot att sänka priserna hela veckan. I år var Black Friday den överlägset största shoppingdagen och söndag och måndag de näst bästa dagarna. En annan trend som kan ses i år är att veckans första dagar fick ett lyft, säger Mikael Anstrin, General Manager Payments på Collector, i samband med siffrorna.

Annons

Växte med 109 procent

När Collector summerar måndagen denna vecka, alltså Cyber Monday, så står det även klart att kunderna inte är trötta på shoppingfesten.

Konsumenterna verkar inte heller ha tröttnat när veckan är slut, med tanke på att även Cyber Monday också ökar kraftigt, säger Mikael Anstrin.

Enligt företagets siffror så ökade Cyber Monday med 109 procent, jämfört med i fjol.

Annons