Dansk uppstickare tar upp kampen med svenska e-handlarna

"Vi vet att vi inte är ensamma".

Nu är det dags för ännu en dansk e-handlare att testa lyckan i Sverige. Den här gången är det klädmärket O’Tay, som öppnar en svensk webbutik, för att möta efterfrågan från svenska kunder. O’Tay har specialiserat sig på kashmirkläder för kvinnor, men har också plagg i både merinoull och silke.

Vi vet att vi inte är ensamma på marknaden. Men vi vet även att vårt sortiment talar till ett segment som söker efter femenina styles med fina, unika detaljer. Något som kunderna har haft svårt att hitta tidigare. Den stora efterfrågan från Sverige ligger bakom valet att öppna vår svenska webbshop, så att vi kan möta våra kunder där de är. Hittills så har det tagits emot väldigt bra, säger Stephanie Seedorff, medgrundare av O'Tay.

Annons

Hon grundade varumärket med sin mamma Vivian Seedorff i april 2019 och målet är att skapa lyxiga kläder till kvinnor i alla åldrar. Produktionen av kläderna sker i Asien, dit också Stephanie flyttat för att "säkra goda arbetsförhållanden".

O’Tay är en ren D2C e-handel och det är vi för att kunna exkludera dyra mellanled och instället erbjuda luxuösa kashmirplagg till lägre priser, säger Stephanie Seedorff och avslutar:

I Danmark märkte vi snabbt i att vi erbjöd något som konsumenterna inte kunde få hos andra och detsamma ser vi nu i Sverige. Allt från färgval till passform och detaljer är noga utvalda och designade här i Skandinavien. Stilen är skandinavisk och exklusiv - men till överkomliga priser. Vi kallar det "affordable luxury".

Annons