Danska e-handelstjänsten får ny kund: “Nordens största e-handlare”

Omdömen för hela slanten.

E-handelstjänsten Trustpilot, som jobbar med recensioner och kundomdömen, har fått en stor kund i nätvaruhuset CDON. Det danska företaget meddelar att Sverige är en viktig marknad och att man lyckats locka till sig e-handelsjätten CDON sägs visa på ett växande intresse för oberoende kundomdömen.

Att vi nu inleder ett samarbete med Sveriges och Nordens största e-handlare är ett kvitto på att oberoende kundomdömen växer sig allt starkare. Med en ökad andel av befolkning som föredrar att handla online blir trovärdighet och inte minst konvertering viktigt. Vi ser fram emot ett nära samarbete med CDON framöver, säger Martin Mürbeck, Europachef på Trustpilot.

Annons
Annons

“Kortare svarstider i vårt kundcenter”

Det ska idag finnas 1,5 miljoner kundomdömen via Trustpilot i Sverige. CDON hoppas med samarbetet fånga upp båda glada och sura kunder.

Genom detta samarbete lyckas vi fånga upp de kunder som faktiskt är riktigt nöjda med oss för att se vad vi är riktigt bra på, men även fånga upp och få en chans att agera på de kunder vars köpupplevelser inte gått som planerat. Den senaste tiden har vi lagt tid och resurser på att förbättra kundresan. Genom att utveckla vår tekniska plattform har vi till exempel möjliggjort kortare svarstider i vårt kundcenter vilket i sin tur lett till nöjdare kunder, säger Henrik Jarl, marknadschef på CDON.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!