Search
Close this search box.
ANNONS

Danska e-handlarens superlansering i Sverige

Julius Langkilde Hรธedt, vd och medgrundare av Christopher Cloos
Izabella Borowska
izabella@influens.se

Dela artikeln:

"Tar ingenting fรถr givet".

ANNONS

Det danska glasรถgonmรคrketย Christopher Cloos รคr redan stora i USA, Kanada, Storbritannien och Australien. I bรถrjan av รฅret blev det รคven dags att ta klivet in i Sverige.

Lร„S ร„VEN: Danska fenomenet ska vinna svenska kunder via influencers

Hur har det gรฅtt sedan lanseringen hรคr i Sverige?ย 

Det har gรฅtt bra, vi har sett en kontinuerlig tillvรคxt varje mรฅnad, sรคger vd:n Julius Langkilde Hรธedt till Ehandel.

Mottagandet i Sverige har varit fantastiskt. Vi hade och har fortfarande stora ambitioner mรฅl fรถr den svenska marknaden. Vi vet att svenska konsumenter รคr ganska lika de danska, dรคrfรถr tror vi att vรฅr design, vรฅrt varumรคrke och vรฅr konsumentstrategi fungerar sรฅ bra. Vi รคr vรคldigt tacksamma fรถr det varma vรคlkomnandet, men vi tar ingenting fรถr givet. Vi jobbar vรคldigt hรฅrt fรถr att hela tiden optimera kundresan.

Fรถr att komma och ta Sverige med storm var strategin svenska influencers. Christopher Cloos slog pรฅ stort och syntes hos en rad kรคnda profiler som bland annat Isabella Lรถwengrip.

Influencer-samarbeten har varit ett viktigt marknadsfรถringsverktyg fรถr oss under lanseringen. Speciellt nรคr det gรคller exponering, trafik till webbshoppen, skapande av innehรฅll och direktfรถrsรคljning. Vi var vรคl fรถrberedda och mycket noggranna nรคr vi valde vรฅra ambassadรถrer som skulle hjรคlpa oss att ta oss in pรฅ en ny marknad, fรถrklarar Julius Langkilde Hรธedt.

Det har varit en viktig del i processen att bygga upp ett varumรคrke pรฅ en ny marknad. Men vi anvรคnder oss ocksรฅ av mรฅnga andra marknadsfรถringsverktyg som vi ser fram emot att lansera snart. Fรถrutom det har vi รคven haft en del framgรฅngsrika partnerskap med poddar och vi ser fantastiska resultat genom reklamkanaler som Facebook och Google.

Den svenska marknaden har slagit fรถretagets fรถrvรคntningar sรฅ hรฅrt att man nu upplever att man syns mer i Sverige รคn i USA eller hemmamarknaden Danmark.

Att finnas hos รฅterfรถrsรคljare รคr suverรคnt nรคr det gรคller den fysiska kundupplevelsendet. En del kunder fรถredrar fortfarande att prova produkten i en fysisk butik innan de bestรคmmer sig fรถr ett kรถp.

Men trots en stark portfรถlj av รฅterfรถrsรคljare ser fรถretaget fortfarande sig sjรคlva som en renodlad e-handel och det รคr dรคr man satsar mest. Nyligen lanserades mรถjligheten att bestรคlla lรคsglasรถgon eller glasรถgon med enkelslipade glas. Satsningen slรคpptes i Sverige som den fรถrsta marknaden.

Det finns en enorm marknad och efterfrรฅgan, sรฅ vi ser fram emot att erbjuda vรฅra tjรคnster till kunder som har behov av glasรถgon med styrka, sรคger Julius och avslutar med:

Nรคsta stora steg fรถr Christopher Cloos blir lanseringen av vรฅrt exklusiva samarbete med amerikanska NFL-superstjรคrnan Tom Brady. Han har skapat en egen kollektion dรคr bรฅgarna รคr gjorda av biologiskt nedbrytbara material fรถr att bevara naturen. Samarbetet och lanseringen av vรฅrt hรฅllbara vรคgval รคr en enorm milstolpe fรถr Christopher Cloos.

Dela artikeln: