I realtid kan personerna sedan se sig själva på storbildsskärmen, men med oväntade tillägg: en virtuell Elgiganten-kasse i handen och en tankebubbla svävande över huvudet. Bubblorna visar humoristiska texter kopplade till shopping, som till exempel "Retail therapy = Self care" eller "Det här förtjänar jag!".
Genom att förvandla passiva åskådare till aktiva deltagare hoppas Elgiganten skapa en minnesvärd stund och sprida glädje. Syftet är också att förmedla den känsla som företaget vill att kunderna ska ha efter ett köp.
Vi vill även förmedla den positiva känsla vi hoppas att kunderna har när de handlat hos oss på Elgiganten, en blandning av lycka och förväntan om vad våra produkter bidrar med i deras liv, säger Mikaela Bäckius, Marketing Operations Manager på Elgiganten.
Marknadsföringen är ett samarbete mellan Elgiganten och skärmägaren Ocean Outdoor. Elgiganten lovar även åskådarna att "kameran inte spelar in" och att företaget inte lagrar några bilder.
