De är årets största e-handelsstjärnor: ”Växt lavinartat”

Fick ärofyllt pris.

E-handelsbranschens stora pris har delats ut och nu står det klart vilka som får jubla lite extra. Det är E-commerce Recruit som korat vinnaren av årets E-handelsprestation, medan branschen röstat fram årets marknadsförare, e-handelschef och digitala ledare. Juryn består av de minst sagt välrenommerade e-handelsprofilerna Pernilla Nyrensten (RevolutionRace), Kristoffer Väliharju (CDON), Johan Svensson (Ehandel), Jocahim Lindström (iDeal of Sweden), Pingis Hadenius (Löwengrip) Sara Öhman (Marketing Specialist), Jonas Carlström (Facebookexpert) och Sanny Malmberg (E-commerce Recruit).

Och här är årets vinnare, som avslöjades på Ehandels event, NXT Stockholm:

Annons

I kategorin "Årets E-handelsprestation" går priset till Mikael Snabb, vd på Caia Cosmetics.

Mikael är en viktig stomme och bidragande del i att Caia Cosmetics på oerhört kort tid växt lavinartat och tagit en stark position inom e-handelns beautysegment. Genom smart marknadsföring i sociala medier har han och gänget på CAIA gång på gång slagit rekord och sålt slut vid sina produktsläpp. Mikael är verkligen en person att inspireras av, och Caia Cosmetics är ett bolag att fortsätta hålla ögonen på, lyder juryns motivering.

Till "Årets Digitala Ledare" utsågs ingen mindre än Rickard Lyko, vd på Lyko, med motiveringen:

Rickard är en ödmjuk lagspelare som gärna delar med sig av båda framgångar och motgångar. Som orädd tävlingsmänniska och väl medveten om sina svagheter tror han på individers förmåga att växa med arbetsuppgiften och uppmuntrar ständigt medarbetarna att testa nya saker för att lära sig nytt. Lyko gasade när många andra saktade ned under våren vilket visar på mod och stor tillit till laget.

"In it to win it"

En av de viktigaste aspekterna för att få företaget att flyga är förstås marknadsföring. Men vem har egentligen varit bäst i klassen? Det fick vi svaret på när priset som "Årets Marknadsförare" gick till Emma Carlson, Head of Marketing, på MM Sports.

Emma har under det senaste året inte bara fått varumärket MM Sports att växa, synas och höras, utan hon har även engagerat sina medarbetare till att tänka, andas och vara MM Sports! Hon har ett engagemang, driv och vilja att alltid föra MM Sports framåt. Hon är in it to win it vad hon än tar sig an och älskar att skapa någonting från ingenting. Som idéspruta, kreatör och strateg är hon en stark byggsten i att ta varumärket och sitt team till nya höjder,

Vi rundar av med "Årets E-commerce Manager", som blev Peter Olsson på snabbväxaren Teknikproffset. Och vill du veta mer om Peter och Teknikproffsets spännande resa, kan du läsa om vårt besök på företaget här.

Som sylvass E-Commerce Manager vägrar Peter tro att någonting är omöjligt eller ouppnåbart vilket han gång på gång bevisat genom att slå mål och förväntningar. Han har en förmåga att inspirera till engagemang och driv hos sina medarbetare. Trots ett tufft år med många utmaningar, dels flytt av lager, har företaget växt i rekordfart. Med en tillväxtökning på ungefär 80 procent under det senaste året har Peters målmedvetenhet, uthållighet och envishet verkligen gett avkastning. Han bidrar till att medarbetarna vågar prova nya saker genom sitt positiva och utmanande sätt att leda vilket visat sig vara ett framgångsrecept.

Annons

Annons