De blir nästa kedja att hoppa på Drive Thru-trenden

"Vill ge flexibel och säker handel".

När personliga möten ska minskas behöver företagen hitta nya sätt att tillgängliggöra sina butiker. En av metoderna är Drive Thru-lösningar och nu hoppar NetOnNet på trenden med sina lagershoppar.

Som en viktig omnichannel-spelare, som kombinerar lagershop och e-handel, vill vi ge våra kunder en flexibel och säker handel oavsett hur de vill få sina varor levererade. När du beställer en vara online har du nu möjlighet att hämta din beställning genom vår Drive Thru-lösning, som ett alternativ till hemleverans eller till att gå in i en lagershop för att hämta varan, säger Peter Andersson, retailchef för NetOnNet, i ett pressmeddelande.

Annons

Kunden betalar varan online och får sen hämta den på angiven plats utanför Lagershoppen. Allt som krävs är ett sms med registreringsnummer och de tre sista siffrorna i ordernumret, så att de anställda kan hitta rätt person.

Vår Drive Thru-lösning finns tillgänglig alla vardagar på alla produkter som finns i din valda Lagershop, och din produkt är redo för hämtning 30 minuter efter beställning.

"Bra sätt för leverans"

Lösningen kommer att implementeras i samtliga 31 lagershoppar i Sverige och Norge.

Vi ser att olika Drive Thru-lösningar används av bland annat biografer, livsmedelsbutiker och andra återförsäljare, så det är förmodligen något som många tycker är ett bra sätt för leverans av olika aktiviteter och aktiviteter, konstaterar Peter Andersson.

Annons