De dubblade försäljningen: ”Urstark konvertering”

"Fortsätter utveckla våra egna försäljningskanaler".

Heminredningsföretaget Linum jublar över ett nytt försäljningsrekord. Under 2020 dubblade bolaget omsättningen i e-handeln, vilket beskrivs som "den starkaste försäljningen sedan e-handeln lanserades".

LÄS ÄVEN: Linum rider på hemmavågen: Den egna e-handeln ökade rejält

Annons

2019 genomförde vi en stor uppdatering av vår webbshop. Vi hade fokus på ny design, bättre användarupplevelse i mobilen och snyggare gestaltning av vårt innehåll, säger Charlotta Dahlqvist, COO på Linum, i ett pressmeddelande.

Under föregående år har Linums sajt hunnit lanseras på den franska marknaden översatt till det lokala språket. Man har även märkt av "en urstark konvertering" under 2020, och i år kommer man att jobba ännu hårdare med ny trafik.

LÄS ÄVEN: E-handelsföretaget slänger ut de förlegade agenterna

Under 2021 kommer vi att fortsätta arbetet med att utveckla våra egna försäljningskanaler, det vill säga e-handeln, vår flaggskäppsbutik i Stockholm och våra butiker på Amazon, säger Charlotta Dahlqvist.

Vår kommande uppgift är att bli än mer marknadsnära och vi strävar därav efter att anpassa vårt upplägg så att det stämmer ännu bättre överens med våra kunders önskemål och beteenden.

Annons