De flyttar in e-handeln i tidningsartiklar – ”otroligt glada”

Premiär för helt ny e-handelstjänst.

Det svenska techbolaget Spotin, med säte i Luleå och Stockholm vill flytta e-handeln in i artiklar och reportage hos mediehusen. Nu lanserar de sin tjänst där kunder ska kunna klicka hem de produkter de ser och läser om direkt i det redaktionella innehållet.

Vi har gjort det så enkelt som möjligt att handla det man upptäcker på en sajt genom att tillföra en direkt koppling mellan exponering och försäljning. Några av världens största teknikföretag har följt oss noga och med stort intresse så vi är otroligt glada att nu kunna ta första steget. Det bästa är att tekniken kan appliceras på vilken bransch som helst, säger Spotins vd och grundare Kristoffer Karlsson i ett pressmeddelande.

Annons

Tjänsten gör sin jungfrutur i tidningen Café, där den kommer att synas i modesegmentet från start. Utöver att publicister kan erbjuda köp direkt på sajten, så kommer läsarna även att kunna ta med sig sin kasse hos Spotin till andra sajter och göra sin utcheckning där, oavsett vilken sajt de befinner sig på.

Café har tipsat och inspirerat runt mode och livsstil i 30 år. Samarbetet med Spotin betyder att Café tar ett rejält kliv närmare själva köpet och närmare de varumärken som vi tipsar om. Det blir en egen shop för våra läsare som kan köpa plagg, accessoarer och prylar som vi tipsar om direkt på sajten, säger Kristofer Steneberg, chefredaktör på Café och King.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!