ANNONS

De lanserar ny e-handelstjänst: "Marknad på över 200 miljarder"

Teamet bakom tjänsten (Foto: Hugo Thambert)
"Satt frustrerad i tio flikar".

En ny svensk shoppingtjänst, Make Up My Mind, har lanserats med målet att förändra hur konsumenter handlar online. Tjänsten, som sägs vara den första i sitt slag, jämför priset på en hel varukorg hos olika återförsäljare och visar var totalsumman är lägst.

Bakom bolaget står ett team med erfarenhet från tech- och finansjättar som Klarna, Gilion, SEB, GANT och Marshall Group.

ANNONS

Make Up My Mind erbjuder en tjänst som direkt jämför hela kundvagnens innehåll istället för enskilda produkter. Enligt företagets egna data kan användare i genomsnitt spara upp till 30 procent på sina köp.

Idén föddes när jag frustrerad satt fast i tio öppna flikar för att jämföra priser. Min sambo Melker började bygga en lösning och så föddes Make Up My Mind, som visar var hela varukorgen blir billigast direkt, säger grundaren Sophie Hantman Kollén, med ett förflutet på Gilion och Klarna.

Tjänsten belyser det verkliga totalpriset och visar även om det kan löna sig att dela upp köpet mellan flera olika e-handlare.

Siktar på internationell expansion

Vid lanseringen fokuserar Make Up My Mind på skönhet och hälsa, och jämför över 100 000 produkter från mer än 20 av Sveriges största e-handlare.

Vi börjar i beauty och hälsa, men potentialen är mycket större. Svensk e-handel är en marknad på över 200 miljarder kronor och vår teknik kan skala långt bortom en kategori, säger medgrundaren Julia Ehrhardt, som tidigare arbetat på Gilion och SEB.

Nästa steg för bolaget är att expandera till fler produktkategorier och så småningom även till internationella marknader. Affärsmodellen baseras på affiliate och partnerskap med e-handlare.

ANNONS
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se