Make Up My Mind erbjuder en tjänst som direkt jämför hela kundvagnens innehåll istället för enskilda produkter. Enligt företagets egna data kan användare i genomsnitt spara upp till 30 procent på sina köp.
Idén föddes när jag frustrerad satt fast i tio öppna flikar för att jämföra priser. Min sambo Melker började bygga en lösning och så föddes Make Up My Mind, som visar var hela varukorgen blir billigast direkt, säger grundaren Sophie Hantman Kollén, med ett förflutet på Gilion och Klarna.
Tjänsten belyser det verkliga totalpriset och visar även om det kan löna sig att dela upp köpet mellan flera olika e-handlare.
Siktar på internationell expansion
Vid lanseringen fokuserar Make Up My Mind på skönhet och hälsa, och jämför över 100 000 produkter från mer än 20 av Sveriges största e-handlare.
Vi börjar i beauty och hälsa, men potentialen är mycket större. Svensk e-handel är en marknad på över 200 miljarder kronor och vår teknik kan skala långt bortom en kategori, säger medgrundaren Julia Ehrhardt, som tidigare arbetat på Gilion och SEB.
Nästa steg för bolaget är att expandera till fler produktkategorier och så småningom även till internationella marknader. Affärsmodellen baseras på affiliate och partnerskap med e-handlare.