De låter kunderna ringa hem skorna – och Swisha förbi kön

"En stor fördel gentemot rena e-handlare".

Pandemin har tvingat handeln till nya lösningar för att tillgodose kundernas shoppingbehov. Skojätten NilsonGroup är nästa aktör i raden att erbjuda nya tjänster. Från och med nu kommer kunderna att kunna beställa hem skor via telefon.

Genom personlig kundkontakt i våra butiker och över telefon, i e-handeln, i sociala kanaler och kommunikation via kundklubben Feetfirst Friends vill vi ge kunderna tillgång till ett av Nordens största skosortiment. Vår unika kombination av stort butiksnät och komplett e-handel ger kunden möjlighet att få personlig service av kunnig personal – detta ser vi som en stor fördel gentemot rena e-handlare, säger Alexandra Dornérus, digital försäljningschef på NilsonGroup, i ett pressmeddelande.

Annons

Kunderna kommer att kunna ringa till sin närmaste butik och därefter läggs ordern i en app i vilken köpet slutförs. Betalningen sker via Swish eller Klarna och sedan levereras paketet hem till dörren eller till närmsta ombud.

"En trygg och smidig lösning"

Samtliga NilsonGroups kedjor, Nilson Shoes, DinSko, Skopunkten, Radical Sports, Ecco och Jerns erbjuder nu också möjligheten att slippa köa i butik. Istället kommer man att kunna slutföra sitt köp med Swish eller Klarna direkt med personalen.

Vi vill ge våra kunder en trygg och smidig betallösning på deras villkor, oavsett var och när de väljer att handla och betala sitt köp. Jag är otroligt glad över att vi snabbt fått tekniken på plats för att erbjuda köp över telefon i tider som dessa, säger Alexandra Dornérus.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!