De rapporterar fantastiskt fina siffror: ”Känns roligt och hoppfullt”

"Utnyttjade Black Week och Black Friday till max".

Betalbolaget Svea, som även står bakom Payson, rapporterar nu e-handlarnas ökningar under Black Week. Försäljningen ska under veckan stigit med 56 procent, jämfört med i fjol.

Fantastiskt fina siffror med andra ord – av allt att döma utnyttjade svenskarna Black Week och Black Friday till max detta år, säger Emma Lindgren, Head of Public Relations på Svea, till Ehandel.

Annons

"Ett rekordår inom digital handel 2020"

Antal order ökade samtidigt med 72 procent för veckan och Payson hade 20 procent fler order under Black Friday. Veckan som helhet växer alltså mer än själva fredagen, något som flera andra aktörer också rapporterat.

LÄS ÄVEN: Klarna & Prisjakt: “Explosionsartad ökning under Black Week”

Känns roligt och hoppfullt att e-handeln går som tåget i en annars skakig tid. Vi ser även fram emot att se siffrorna för kommande veckor – julklapparna väntas ju införskaffas online och tror därför på ett rekordår inom digital handel 2020.

Annons