De renoverar e-handeln – och varumärket: ”Vi är stolta”

Storsatsar på onlineaffären.

Fyrklövern, som skapar produkter och kollektioner för det dukade bordet och hemmet, har renoverat sin e-handel. Nu visar man stolta upp både en ny e-handelsplattform och en uppdaterad varumärkesprofil.

Vi är stolta över att kunna erbjuda våra kunder en förbättrad köpupplevelse genom vår nya webbplats och den valda e-handelsplattformen Norce. Vi är övertygade om att dessa förändringar, tillsammans med vår nya unika identitet, kommer att stärka vår position på marknaden och göra oss ännu mer konkurrenskraftiga, säger Martin Tönnesson, vd på Fyrklövern, i en kommentar.

Annons

Målet är att kundupplevelsen ska bli mer tydlig och engagerande. Därför har man också tagit hjälp av Voyado för att kunna nå konsumenterna med bland annat personaliserade utskick.

Man har även tagit fram en betallösning, tillsammans med Avarda, som fått namnet FyrklövernPay.

För den som inte känner igen Fyrklövern är det ett bolag som tidigare ägnat sig främst åt försäljning via telefon direkt till kund. De senaste åren har man dock ställt om i högre utsträckning mot just e-handel.

"Förändrat konsumtionsbeteendet"

Bolagets senast registrerade verksamhetsår är 2021/22 och omsättningen landade då på 100,1 miljoner kronor, med en förlust på -23,3 miljoner. Det var en försämring från året innan då försäljningen uppgick till 124,1 miljoner och förlusten stannade vid -14,4 miljoner.

Rådande marknadsläge har förändrat konsumtionsbeteendet för sällanköpsvaror, som tillsammans med leverantörsutmaningar påverkat försäljningsutvecklingen negativt, förklarade man utvecklingen i årsredovisningen.

Fyrklövern säljer, förutom i Sverige, även sina produkter på den danska, norska, finska, polska och ungerska marknaden. De är ett helägt dotterbolag till Cydonia Development, som i sin tur ägs av International Masters Publishers Holding.

Annons