Hem till dörren: De ska ge kunden mer makt över leveransen

"Ett bra exempel".

Vad händer om du plötsligt vill ha din e-handlade vara hem till dörren istället för till ombud, som du först valde? Allt som oftast får man stå sitt kast och vackert ta sig iväg till det där ombudet. Men det ska det bli ändring på.

Nu inför Bring nämligen en ny tjänst där det blir möjligt att helt enkelt dirigera om paketet om du får feeling och vill ha det mer bekväma alternativet. Lösningen är dessutom relativt enkel. Efter utfört köp skickar Bring ett sms med erbjudandet om att få varan levererad hem.

Annons

Bring arbetar kontinuerligt med att förbättra våra tjänster så vi kan göra vardagen enklare för våra kunder. I en vardag där det ofta blir ändrade planer är det viktigt att kunna erbjuda mottagarna flexibla leveransalternativ. En mottagare ska kunna få sitt paket hur de vill, som de vill och när det passar dem bäst, på ett hållbart sätt, säger Mona Zuko, chef på Bring för B2B och e-handelstjänster i Sverige, Danmark och Finland, i ett pressmeddelande.

Fram tills att paketet lastats för utkörning från terminal är det sedan möjligt att välja exakt hur du vill ha leveransen.

Det här är ett bra exempel på hur vi utvecklar kundnära lösningar som tillgodoser konsumenternas behov, med enkla friktionsfria leveranser på mottagarens villkor, säger Mona Zuko.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!