ANNONS

De ska vända utvecklingen för e-handlaren: "Potentialen är enorm"

Thomas Raun blir ny vd för Ideal of Sweden och Jesper Matsch tar plats i styrelsen
Press

"Varumärket skapades för att utmana och skaka om".

ANNONS

Under förra året valde Ideal of Swedens grundare och vd, Joachim Angelton, att kliva av som vd för bolaget efter en förlusttyngd vår. Sedan dess har Joakim Grip, ansvarig för företagets onlinehandeln, fått axla rollen som tillförordnad vd.

Nu meddelar mobilskalbolaget att man hittat en permanent lösning i Thomas Raun. Han kommer närmast från ett jobb som kommersiell chef för Flying Tiger Copenhagen men under sina fem år hos det danska bolaget har han även jobbat som global varumärkes-, kommunikations- och e-handelschef.

Jag är glad över att vi har hittat en vd som kan leda organisationen mot en stabil tillväxt och lönsamhet i utmanande tider. Vi tror att Thomas är den ledare vi behöver. Hans vision, intellekt och professionalism gjorde ett bestående intryck på styrelsen, säger Fredrik Cappelen, styrelseordförande.

Bianca Ingrosso-kompanjon

Thomas Raun, som även har haft ledande roller inom flera mediekoncerner, tillträdde sin nya tjänst i januari och ser fram emot sin kommande utmaning.

Varumärket skapades för att utmana och skaka om. Potentialen är enorm och jag är redo att släppa lös den tillsammans med teamet, säger Thomas Raun.

Utöver en ny vd har Ideal of Sweden även gjort klart med entreprenören och företagsledaren Jesper Matsch som ny styrelseledamot. Han är bland annat medgrundare av Krämfabriken och Bianca Ingrossos sminkvarumärke Caia.

Vi ser Jesper som ett värdefullt tillskott till styrelsen som kan bidra med kunskap inom alla område när det kommer till att bygga konsumentföretag, säger Fredrik Cappelen.

Jimmy Andersson
jimmy@ehandel.se