De skickade 5000 ton sten i e-handeln – efterfrågan rusade

"Logistiken är en nyckelprocess".

Flisby är e-handlaren som skickar inte bara hårda, utan också väldigt tunga paket. Under 2020 växte webbutiken med 150 procent fler beställningar, när hemmafixtrenden spikades under pandemin. Allra bäst gick det i maj då Flisby levererade 260 ton sten under en och samma vecka. Och totalt skeppade man 5000 ton från e-handeln under året.

Och det är inte vilka stenar som helst som säljs. Bolaget har specialiserat sig på alla möjliga typer av sten. Allt från kantsten, till dekorsten och trampsten finns att tillgå - och såklart allt där emellan.

Annons

Just e-handeln har varit en nyckelspelare för bolagets utveckling. Man lanserade under förra året en helt ny webbutik och som ni förstått vid det här laget så har det alltså burit frukt. Och förbättringsprocessen har fortsatt även in i 2021.

I år har vi lanserat ett företags-login för att underlätta köpprocessen för våra anläggare och vi tror på en fortsatt stark utveckling av e-handeln även för 2021, säger Anna Lundqvist, vd på Flisby, i ett pressmeddelande.

Den luttrade e-handlaren vet också att växa snabbt och med minst sagt otympliga produkter kommer med sina logistikutmaningar. Men här har bolaget alltså lyckats anpassa sig i god takt.

Logistiken är en nyckelprocess i vår verksamhet där vi konstant arbetar med förbättringsinitiativ. Logistiken är dessutom mycket viktig både från miljöperspektiv och från ett lönsamhetsperspektiv, säger Anna Lundqvist.

Flisby omsatte 93 miljoner kronor under 2019 och resultatet landade på 2 miljoner kronor. Bolaget har, utöver sin e-handel, också butiker i Göteborg, Malmö, Jönköping och Halmstad.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!