Search
Close this search box.
ANNONS

De släpper arabisk serie och arabisk sajt: "Sveriges näst största språk"

Karin Lindahl, vd på Indiska
Izabella Borowska
izabella@influens.se

Dela artikeln:

"Man ska inte bli hemmablind".

ANNONS

Indiska storsatsar på sin internationella expansion, mer konkret riktar man nu sitt varumärke åt de arabiskt talande kunderna.

I förra veckan släppte mode- och inredningskedjan en digital tv-serie, tillsammans med mediehuset Alkompis, på arabiska. Serien, som fått namnet Alkompis Mode, kommer att sändas via olika sociala mediekanaler och kommer initialt att få 13 avsnitt.

Alkompis Mode kommer att fokusera på mode, trender och stil. Tanken är att olika svenska modevarumärken ska bjudas in till programmet för att visa upp nyheter och prata om trender.

Vi strävar efter att ha en personlig tonalitet med våra kunder och när vi nu expanderar internationellt blir lokalt språk en viktig faktor, säger Karin Lindahl, vd på Indiska, i ett pressmeddelande.

Man ska inte bli hemmablind. Sverige är vår hemmamarknad, men faktum är att cirka 600 000 personer i Sverige talar arabiska vilket gör det till Sveriges näst största språk.

Nu lanserar Indiska även sin egen e-handelsplattform på arabiska, något som man ska ha jobbat intensivt med under hela 2020. Förutom språket har man också lagt till den lokala valutan.

Att vår egen sajt nu finns på arabiska känns otroligt bra. Genom detta tar vi ytterligare ett steg i vår plan för internationell expansion, säger Karin Lindahl.

Dela artikeln: