ANNONS

De spÄrar plaggen i realtid - e-handelsdata i butik: "Enorm utmaning"

Ingvar Larsson (MQ) och Camilla Henriksson (H&M)
Kedjorna flockas till nya tekniken.

RFID (Radio Frequency Identification) vÀxer i popularitet. Nu plockar H&M och MQ in tekniken i sina butiker.

MQ har implementerat RFID i samtliga butiker under hösten. NÄgot som ska bidra till "bÀttre kundupplevelse" bÄde i butik och e-handeln.

H&M har Ă€n sĂ„ lĂ€nge bara RFID-teknik i sin senaste och största butik i Sverige, pĂ„ totalt 4 500 kvadratmeter dĂ€r man har lanserat ”smarta provrum”.

För butikens medarbetare innebÀr systemet att det blir möjligt att exakt lokalisera varje enskilt plagg i butiken i realtid. Denna typ av tekniska lösningar Àr utformade för att stÀrka de fysiska butikernas attraktions- och konkurrenskraft gentemot e-handeln.

ANNONS
Izabella Borowska
izabella@ehandel.se