LloydsApotek blev Doz Apotek - och det har gått undan. Under avslutningen av 2022 hann man med att omprofilera alla sina butiker, både invändigt och utvändigt, med konceptet för det nya varumärket. Även e-handeln anpassades snabbt.
Jag är väldigt glad och stolt över vårt nya butikskoncept som faktiskt blivit ännu bättre än vad jag kunnat föreställa mig. Det sticker ut, tydliggör vår positionering och lyser upp med sina starka och klara färger, säger Stig Tornell, vd på Doz Apotek, i ett uttalande.
Omdaningen påbörjades i november och en och en halv månad senare var allt klart.
Att vi lyckats rulla ut konceptet i hela kedjan i rekordfart, så att alla butiker blivit färdigställda på bara 1,5 månad, är verkligen en fjäder i hatten. Och ett bevis på att vi har riktigt starka team på plats inom hela bolaget, där alla nu kommer fortsätta att lyfta vårt nya varumärke till nya höjder, säger Stig Tornell.
Samarbetet kring det nya butiks- och kampanjkonceptet togs fram med hjälp av reklambyrån Abby World.
Vi är otroligt glada över att få vara med och jobba fram det nya uttrycket samt positioneringen tillsammans med hela teamet och ledningen på Doz Apotek. Det har varit utmanande, roligt, utvecklande och emellanåt tufft då vi jobbat i snabb takt för att få alla bitar att ramla på plats samtidigt som vi hållit hög fart, säger Andreas Morne Co-founder och Senior Advisor på Abby World.