De startar klockabonnemang: “Först på svenska marknaden”

“En viktig pusselbit i vår omnistrategi“.

Stjärnurmakarna meddelar idag att man ger sina kunder möjligheten att abonnera på klockor och smycken. Företaget säger sig vara först ut i sin bransch med ett sådant här abonnemang på den svenska marknaden.

Att abonnera på produkter och tjänster är något som blivit allt vanligare och Stjärnurmakarna är först ut med konceptet inom klock- och smyckebranschen på den svenska marknaden, skriver företaget i ett pressutskick.

Annons

Enligt Stjärnurmakarnas vd har man följt trenden med abonnemang och företaget tror nu att svensken är redo för den här nya tjänsten.

Att abonnera på produkter och tjänster är en naturlig, flexibel och hållbar lösning som många kunder föredrar. Det här i kombination med att vi idag erbjuder ett bredare sortiment, från klassiska kostymur till digitala träningsklockor, gör att abonnemanget passar personer som vill variera vad de bär på handleden utifrån situation och användningsområde, säger Peter Simonsson, vd på Stjärnurmakarna.

“Bidrar till en cirkulär affärsmodell”.

Från 149 kronor per månad, och uppåt, kommer kunderna att kunna abonnera på 2-4 klockor eller smycken. Kunden kan sedan en gång om året byta ut en av produkterna mot en ny, vilket i sin tur förlänger abonnemanget.

De klockor som byts in säljs sedan i Stjärnurmakarnas kanaler som pre-owned och bidrar därmed till en cirkulär affärsmodell och en ny produktkategori, förklarar Stjärnurmakarna.

Den nya tjänsten sägs samtidigt vara en viktig del av företagets digitala strategi.

Abonnemanget är en viktig pusselbit i vår omnistrategi och digitala omställning. Här kan vi nyttja digitala kanaler för att driva trafik till våra fysiska butiker och på så vis stötta handlarna. Handlarna är dessutom positivt inställda till affärsmodellen och vi kommer vidareutveckla konceptet löpande tillsammans framåt, säger Peter Simonsson.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev?

Tack!