De tar nästa kliv i sin e-handelssatsning

I mars månad började Mikael Andersson sin nya tjänst som e-handels- och marknadschef på Dogman. I denna roll ska han leda Dogmans satsning på e-handel.

Mikael kommer senast från en roll som e-handelschef på Bergendahls Food AB & City Gross. Där har han under nästan tre års tid drivit City Gross e-handel och utvecklat dess plattform och deras konsumenterbjudanden.

Annons

På Dogman kommer han att ansvara för hela marknadsmixen samt utveckla Dogmans varumärke och e-handelserbjudande för både B2B och B2C kunderna. Här ingår även det etablerade hästvarumärket Jacson. Dogman är i början på en ny resa med att etablera fler säljkanaler och nå fler kunder på en växande djurmarknad, där belöning och tillbehör är stora artiklar.

Jag kommer på Dogman att jobba med helheten och med att förflytta varumärkena Dogman.com och Jacson till en större och bredare målgrupp och publik. En viktig del i detta är att säkerställa att alla internt drar åt samma håll och att vi etablerar ett tredje val för våra kunder som inte har tillgång till Dogmans egna fysiska butiker, Dogmans fackhandelsåterförsäljare eller närheten till en Dogmansäljande dagligvarubutik, säger Mikael Andersson.

Pierre Olofsson, som är VD på Dogman, är väldigt nöjd med rekryteringen och har en väldigt positiv bild av framtiden.

Som bransch ser jag positivt på framtiden. Även om det är fler aktörer än någonsin som vill ha en del av tårtan så har Dogman kanske det absolut starkaste utgångsläget med våra 55 år i branschen. Långa stabila leverantörsrelationer och en logistik i toppklass är några av våra styrkor för att nämna något. Detta tillsammans med vårt starka varumärke och kunniga medarbetare gör oss hoppfulla inför framtiden. Mikael har en erfarenhet och kunskap vi tidigare inte haft i bolaget och kommer tillföra mycket inom det digitala arbetet och med sitt ledarskap, säger Pierre.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!