Tuff konkurrens: De tog hem priset Årets digitala handel

"En kundupplevelse utöver det vanliga"

Under gårdagen gick årets D-Congress av stapeln och i vanlig ordning avslutades dagen med en middag och prisutdelningen D-Award. I år var Skincity, Sneakersnstuff och Pierce nominerade till det åtråvärda priset, och nu kan vi rapportera att det blev Skincity som utsågs till Årets digitala handel. Företagets CFO, Patrik Bråkenhielm, var på plats på middagen för att ta emot prispokalen.

Juryn, som ska ha bestått av personer från företag som Kicks, Ellos och H&M, hade särskilt imponerats av Skincitys fokus på kundtjänst.

Annons

Skincity har bokstavligen talat tagit den diplomerade hudterapeuten online, skapat en kundupplevelse utöver det vanliga och varit lönsamma sedan starten 2011. Det är få som beställer från Skincity.se som inte nämner hur genomtänkt signaturpaketeringen är, något man nu kompletterat med en "basic wrapping". Med ett purpose om att de förändrar liv driver de innovation inom digital hudvård, löd motiveringen.

Årets vinnare utsågs dock av besökarna på D-Congress, som fick rösta på sin favorit bland de tre företagen som juryn valt ut. Enligt uppgift deltog 1 700 personer på årets D-Congress.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!