Enligt siffror från Di, som Mio hänvisar till, ligger möbelbranschen 15 till 20 procent under pandemitoppen. Mio uppger att de under det senaste året istället har vuxit med 7 procent.
Bolaget anger ett fokus på kundupplevelsen och prisvärda, relevanta erbjudanden som orsak till utvecklingen. Oktober, som är en viktig månad för kedjan, lyfts fram som ett exempel på detta.
Vi väntar inte på köplyftet – vi skapar det tillsammans med våra kunder och medarbetare. Det är så vi bygger Mio, varje dag, säger Björn Lindblad, vd för Mio, i en kommentar.
Rekordförsäljningen kommer i anslutning till att Mio lanserat en ny affärsstrategi. I september meddelade bolaget även att man rekryterat tungt till ledningen efter den omstrukturering av ägarmodellen som genomfördes under våren.
LÄS ÄVEN: Mio rustar med tunga rekryteringar
Då utsågs Martin Lindkvist, med ett förflutet på Max och H&M, till ny finansdirektör (CFO) och Fredrik Franzén till ny fastighetschef. Samtidigt valdes Sophie Öhrström, vd för GANT Footwear, och Susanne Ekblom, med bakgrund från bland annat Investor, in som nya ledamöter i styrelsen.
Enligt Mio skapade lanseringen av den nya affärsstrategin "energi och framtidstro" i organisationen när över 300 personer från butikernas ledningsgrupper nyligen träffades i Tibro.
Vår vision är tydlig: en Mio-produkt i varje hem, i varje rum, avslutar Björn Lindblad.