Den cirkulära e-handeln nära tredubblade omsättningen

Tog in 11 miljoner.

Hyrtjänsten för barnprodukter, Hyber, har nu släppt sina siffror för 2019 och företaget kan återigen visa upp en stark tillväxt. Företaget ökar omsättningen från 539 000 kronor, 2018, till 1,435 miljoner i fjol.

Det hela görs dock med ett negativt resultat på 3,5 miljoner, vilket företaget tidigare meddelat är enligt plan då man investerar i tillväxt.

Annons

Under räkenskapsåret har bolaget genomfört två nyemissioner för att stärka bolagets egna kapital. Totalt har bolaget emitterat aktier till externa investerare för 11 000 000 kronor. Bolaget har under året fortsatt att investera i tillväxt, utveckling av IT-plattform och varumärke, skriver Hyber i sin årsredovisning.

Utvecklingen av varumärket har samtidigt lett till att man i år körde ut en helt ny grafisk profil.

I början av 2020 gjorde bolaget en nylansering av sitt varumärke innefattande ny hemsida, grafisk profil, logotyp och kommunikation, skriver företaget.

Hyber räknar samtidigt med ett förbättrat resultat i år, jämfört med 2019. I årsredovisningen får vi även veta hur pandemin påverkar hyrtjänsten.

Hittills har coronapandemin haft en begränsad påverkan på företagets verksamhet och har inte orsakat några större störningar i verksamheten. Bolaget vidtar åtgärder för att minska riskerna för att verksamheten påverkas negativt och för att säkerställa anställdas och kunders hälsa och säkerhet.

Faktum är att företaget snarare känt av en ökad efterfrågan, något vi pratat med Hyber om in en tidigare artikel.

LÄS ÄVEN: De ökar med 20 procent: ”Har vuxit 16 000 centimeter”

Annons
Annons