Dustin kliver in på ny marknad: ”Finns en given plats för oss”

"Ser fram emot att vara en utmanare".

Den nordiska e-handelsjätten Dustin har idag lanserat sin e-handel, riktad till både företag och privatpersoner, på en ny marknad. Valet föll på Nederländerna.

Företaget menar att det finns stora likheter mellan marknaderna i Norden och den i Nederländerna, sett till marknadsstruktur och kundbehov. Dustin uppskattar värdet på den totala adresserbara B2B-marknaden till cirka 262 miljarder kronor.

Annons
Annons

LÄS ÄVEN: Dustin omsatte över 12 miljarder – ”trots en avvaktande marknad”

Vi är väldigt glada över att kunna erbjuda vår effektiva e-handel i Nederländerna. Givet vår långa erfarenhet av e-handel och kunskap om IT-behoven hos små och medelstora företag ser vi att det finns en given plats för oss, säger Thomas Ekman, vd och koncernchef Dustin, i ett pressmeddelande.

Vi ser fram emot att vara en utmanare i Nederländerna. Vår ambition är att bli en ledande partner för små och medelstora företag i Nederländerna.

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!