Dustin om reastarten: “Ett ännu större onlinefokus”

“Inleder med en mjuklansering”.

Den svenska e-handelsjätten Dustin är nu också igång med sin Black Friday-kampanj. Man startade dock inte förra fredagen, som flera av de stora elektronikkedjorna.

Vi drog igång så smått natten till måndag. Men den stora BF-kampanjen, då vi släpper merparten av våra produkter till kampanjpriser, drar igång först vid midnatt natten till fredag, säger företagets presskontakt Karin Tränk till Ehandel.

Annons

Kan ni säga något om försäljningen så här långt?

Då kampanjen endast har pågått i en och en halv dag, och vi dessutom inte har lanserat hela kampanjen ännu, är det förstås svårt att uttala sig om resultatet. Men vi kan se att det är ett ännu större onlinefokus i år från de flesta aktörer vilket sannolikt hänger ihop med coronapandemin, förklarade Karin Tränk i går eftermiddag.

LÄS ÄVEN: Datorbutikerna om BF-starten: ”Börjar bli urvattnat”

Vi på Ehandel har märkt att startdatum och strategin för veckan skiljer sig åt för flera av onlineaktörerna inom elektronik. Likaså gör Dustin sin egen grej av “Black Week”.

För våra konsumentkunder inleder vi med en mjuklansering med ett begränsat antal erbjudanden mellan den 23 och 26 november. Därefter har vi VIP-shopping för de kunder som är anmälda till vårt nyhetsbrev. De får då tillgång till hela vår Black Friday-kampanj den 26 november kl 20.00. Från midnatt den 27 november och till och med den 29 november kan samtliga kunder ta del av hela vårt Black Weekend-erbjudande.

Dustin är dock främst en B2B-handel och man siktar förstås även in sig på företagen med sin Black Friday-kampanj.

För företagskunder, som är anmälda till vårt nyhetsbrev, hade vi VIP-shopping den 23 november. Mellan den 24 och 29 november kan alla företagskunder ta del av våra Black Week-erbjudanden.

Annons
Annons