E-handelsföretaget ökar 800 procent efter TikTok-succé

“Mångdubblat vår försäljning under en extremt kort tid”.

Det svenska e-handelsbolaget Boxbollen, som säljer sin träningsboll via egen e-handel och andra nätbutiker som Apotea och MEDS, meddelar nu stark tillväxt.

Företaget berättar att man nu växer med 800 procent och för helåret räknar man med att omsätta 22 miljoner kronor, upp ifrån 2,7 miljoner i fjol.

Annons

Tillväxten som skett organiskt tillskrivs kändissamarbeten men även det sociala nätverket TikTok, som företaget har satsat en hel del på.

TikTok växer explosionsartat världen över och det gäller att vara snabbfotad och kreativ för att lyckas med att fånga användarnas uppmärksamhet på bara några sekunder. Tack vare TikTok och våra virala videos har vi mångdubblat vår försäljning under en extremt kort tid, säger Jacob Eriksson, medgrundare till Boxbollen, i ett pressutskick.

Boxbollen ska idag ha kunder i 65 länder och nu tar man in en investerare i skådespelaren och kampsportaren Dragomir Mrsic. Affärens storlek avslöjas inte.

Stillasittande är en av de största riskfaktorerna för att dö i förtid. Dagens kids spenderar för mycket tid framför skärmar och rör knappt på sig. Boxbollen är ett fantastiskt träningsredskap som kombinerar koordination och koncentration för barn och vuxna i alla åldrar, säger Dragomir Mrsic.

Andra profiler som jobbat med Boxbollen är Carolina Gynning, Camilla Läckberg, Alexander Pärleros, Anja Pärson, Carolina Klüft, Victor Lindelöf och Alexander Gustafsson.

Annons

Prenumerera

Du missar väl inte vårt nyhetsbrev E-handelsnytt?

Tack!