E-handelsgiganten Alibaba Group har nyligen presenterat sitt andra kvartal.
Redan i maj när vi rapporterade bolagets helårssiffror för fjolåret, sades det att "Alibaba blir mer och mer synonymt med vardaglig konsumtion i Kina". Nu kan bekräfta att det senaste kvartalet tyder på att det är sant.
LÄS ÄVEN: E-handelsjätten omsatte över 500 miljarder kronor
Omsättningen landade på 119 miljarder renminbi (yuan), vilket motsvarar cirka 162 miljarder kronor, och är en ökning med 40 procent jämfört med samma period året innan.
Rörelseresultartet ebitda summerades till drygt 37 miljarder i lokal valuta, och motsvarar drygt 50 miljarder kronor. Under andra kvartalet i fjol låg rörelseresultatet på nära 27 miljoner yuan.
LÄS ÄVEN: Alibaba ansöker om en andra monsternotering
Under kvartalet har även månatliga aktiva mobilanvändare ökat från 666 miljoner samma tid förra året, till 785 miljoner i år.
Alibaba Group firade sitt 20-årsjubileum i september och markerade en viktig milstolpe. Vår ekonomi fortsätter att blomstra. Vi strävar efter att nå över en miljard aktiva kunder om året, och vill hjälpa våra säljare att uppnå mer än 10 biljoner renminbi i omsättning senast 2024, skriver Daniel Zhang, vd på Alibaba, i rapporten.