Search
Close this search box.
ANNONS

E-handelsjätten i ny second hand-satsning: “Tillgänglig lyx”

Skärmdump från Amazon
Julius Gunnilstam
julius@ehandel.se

Dela artikeln:

“En ännu bredare publik”.

ANNONS

Amazon följer trenden med second hand och startar nu ett samarbete med den befintliga tjänsten Hewi (Hardly Ever Worn It). Hewi startades 2012 i London och ska vara en familjeägd marknadsplats som förmedlar använda lyxvaror.

Hewi ska nu ta plats hos Amazons Luxury Stores och därmed alltså förmedla de begagnade lyxvarorna via e-handelsjättens marknadsplats.

Vårt samarbete med Amazon är ett bevis på vårt engagemang för att göra high-end cirkulärt mode tillgängligt för en mångsidig och bred publik. Genom att ansluta oss till en av världens mest pålitliga marknadsplatser kan vi förverkliga detta, vilket gör att fler människor kan uppleva glädjen med återbruk, säger Hewis vd Tatiana Wolter Ferguson i en kommentar.

Samarbetet ska dock inte gälla globalt utan endast inom Europa och primärt i länderna Storbritannien, Tyskland, Spanien och Italien.

Vi strävar alltid efter att innovera och engagera våra mångsidiga kunder, och att lansera begagnade varor gör att vi kan göra just det, samtidigt som vi skapar en möjlighet för oss att erbjuda våra kunder tillgänglig lyx, säger Ruth Diaz, VP för Amazon Fashion Europe.

Dela artikeln: