E-handelsprofilen rycker ut: ”Upp till oss medborgare”

50 procent till alla som bidrar.

I ett nyhetsbrev med rubriken "Ett jättelångt och öppet brev till alla" upplyste Jonas Stenberg, vd för hotellkedjan EES Group, under gårdagen om det ansträngda läget på Ystad Saltsjöbad, Falkenberg Strandbad och företagets övriga hotell. Coronaviruset har slagit hårt mot företaget och för att möta den negativa utvecklingen erbjöd Stenberg alla som köpte ett presentkort hos företaget "dubbelt upp", det vill säga att presentkortets belopp blev värt dubbelt så mycket som kunden betalade in.

 Jag vill att du ska veta hur tacksamma vi är om du i det här läget väljer oss, skrev Stenberg i brevet.

Annons

Och kort därefter kom hjälp - från e-handelshåll. I ett inlägg på LinkedIn uppmanar Jarno Vanhatapio, vd och grundare på NA-KD, sina följare att nappa på "dubbelt upp"-erbjudandet. De hundra första personerna som kan kan visa att de köpt ett presentkort hos EES kommer att belönas med ett presentkort på 50 procent hos NA-KD, meddelar Jarno.

Jag har cirka 13 000 kontakter här på LinkedIn, vore väldigt tacksam om ni kunde hjälpa mig att hjälpa ESS Group som har fantastiska hotell i Sverige, skriver han.

Jarno Vanhatapio efterlyser för övrigt fler åtgärder för företagen i spåren av coronaviruset.

Det känns inte som regeringen på riktigt förstår vad social distansering innebär för företag och framförallt för hotell och restauranger. Vi borde följa Spaniens exempel på borttagen moms m.m. Inte bara svåra lån och enklare att varsla. Med det sagt så är det upp till oss medborgare att ta Sverige genom detta.

Ehandel har sökt Jarno Vanhatapio för en kommentar.

Annons